Știri

Preţul cafelei a atins cel mai scăzut nivel!

Prețul cafelei a scăzut condsiderabil! Cotaţiile futures la cafea au atins luni cel mai scăzut nivel din ultimele 29 de luni în condiţiile în care realul brazilian a continuat să se deprecieze în raport cu dolarul, ceea ce a crescut atractivitatea vânzărilor la export unde preţul este în dolari, transmite Bloomberg.

Potrivit analiştilor, producţia de cafea a Braziliei, cel mai mare producător şi exportator mondial, va atinge un nivel record în acest an. Scăderea preţurilor ar putea fi una benefică pentru companii precum Starbucks Corp., cel mai mare lanţ de cafenele din lume, şi Nestle SA, care produce mărcile Nescafe şi Nespresso.

Luni seara, cotaţia la cafea arabica cu livrare în luna septembrie a scăzut cu 3%, până la 1,1165 dolari livra (1 livra = 0,45359237 kilograme) la bursa ICE Futures U.S. din New York, cea mai mare scădere înregistrată după luna octombrie 2017. Anterior, în cursul şedinţei, cotaţia cafelei a coborât până la 1,1155 dolari livra, cea mai scăzută valoare înregistrată din ianuarie 2016.

De la finele lui 2016 şi până în prezent cotaţia cafelei a scăzut cu 19% în timp ce realul brazilian s-a depreciat cu 17%.

Starbucks vrea să-şi tripleze veniturile în China până în 2022

Starbucks Corp, cel mai mare lanţ de cafenele din lume, vrea să-şi tripleze veniturile şi să-şi dubleze numărul de unităţi în China, în următorii cinci ani, pentru a compensa astfel presiunile din SUA, transmite Reuters.

Până la sfârşitul lui 2022, Starbucks vrea să ajungă la 6.000 de cafenele, faţă de aproximativ 3.300 de unităţi în 141 de oraşe din China, în prezent.

Starbucks domină piaţa cafelei din China, deşi se confruntă cu o concurenţă în creştere din partea rivalilor mai mici, similară valului de buticuri unde se vinde cafea şi de cafenele mai ieftine care au apărut în Statele Unite.

În 2017, compania a lansat pe piaţa chineză prima cafenea de tipul „Reserve Roastery”, în care clienţii au ocazia să urmărească procesul, de la prăjirea boabelor până la turnarea cafelei în ceşti. De asemenea, pot fi gustate numeroase sortimente de cafea.

În 2014, Starbucks a investit 20 de milioane de dolari în primul său Reserve Roastery în Seattle, unde este sediul companiei.

De asemenea, Starbucks vrea să-şi tripleze veniturile în China, în următorii cinci ani. În precedentul an financiar al companiei, veniturile au urcat la 3,24 miliarde de dolari în regiunea China/Asia Pacific, în timp ce profitul operaţional s-a situat la 764,8 milioane de dolari, conform datelor Reuters.

Ce brand cunoscut s-a angajat să vândă produsele Starbucks

Expansiunea de pe piaţa chineză este sprijinită şi de acordul de săptămâna trecută prin care Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, s-a angajat să vândă produsele Starbucks în întreaga lume.

Nestle a anunţat că Starbucks va primi o plată în avans de 7,15 miliarde de dolari în numerar pentru o licenţă globală nelimitată, care-i va permite să vândă şi să distribuie produsele companiei în afara cafenelelor. În urma tranzacţiei, care ar urma să se finalizeze în această vară, Nestle va prelua aproximativ 500 de angajaţi ai Starbucks.

Starbucks va folosi câştigurile obţinute pentru a accelera răscumpărarea de acţiuni. Tranzacţia este cel mai recent indiciu al modului în care sunt afectate companiile de schimbarea gusturilor consumatorilor.

Cafeaua este populară în rândul generaţiei Millennials, care a crescut cu Starbucks şi este dispusă să plătească pentru produsele companiei.

Citește și: Bei cafeaua dimineața? Trebuie să citești asta! Iată ce au descoperit oamenii de știință

Starbucks este prezent şi pe piaţa din România.

Share
Scris de
Apetrii Tora

Acest site foloseste cookies.

Read More