După 15 mai, starea de urgență va fi ridicată în România. În schimb, va fi instaurată stare de alertă. În timp ce unele restricții vor fi ridicate, alte măsuri vor fi impuse. De altfel, mai multe domenii își vor relua activitatea și oamenii se vor întoarce la locul de muncă. Astfel, activitatea în birouri va reîncepe, însă vor fi respectate anumite măsuri preventive. Principalele propuneri în acest sens au fost comunicate azi prin intermediul unui document oficial.
Conform documentului, tot personalul firmelor va purta măști de protecție. Fiecare persoană va fi verificată cu ajutorul termometrului. De asemenea, se va păstra distanțarea socială și se vor evita aglomerațiile. În plus, celor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie nu le va fi permis accesul la locul de muncă. De altfel, ei vor intra în izolare la domiciliu și vor fi testați pentru Covid-19.
Spațiul de lucru va fi atent dezinfectat și aerisit. Birourile de tip față în față vor fi despărțite de paravane.
Măsuri care privesc angajații
Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:
- – portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.
- – izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
- – izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.
- – spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.
Măsuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
- Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;
- Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);
- Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;
- Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;
- Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;
- Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;
- Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m
- Aerisirea periodică a încăperilor;
- În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.
- Recomandări privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier