Connect with us
Ordonanța militară nr. 8: Ministerul Transporturilor sau Autoritatea Aeronautică vor aviza orice transport aerian

Știri

Un avion Tarom a fost lovit de fulger la aterizare. FOTO

Un avion Boeing 737 al companiei TAROM, care efectua un zbor pe ruta București – Beirut, a fost lovit de fulger în timp ce ateriza pe aeroportul din capitala Libanului, informează AIR24.

Zborul de întoarcere cu același avion a fost anulat, până când aeronava a fost inspectată tehnic. Pentru că nu a fost descoperită nicio problemă cauzată de acest incident, avionul a decolat, totuși, înapoi spre București.

Citește aici: Momente terifiante trăite de pasagerii unui avion lovit de fulger

Zborul RO167 București-Beirut a fost verificat la sosirea în capitala Libanului de către echipele tehnice locale. Inspecția nu a relevat nici un defect de zbor, prin urmare aeronava va decola din Beirut cu destinația București în jurul orei 20:30 (ora României).

Indicatorii relevă descărcătoare ce ar fi putut fi afectate de intemperii, în apropiere de destinația Beirut. La sosirea în București, aeronava tip Boeing 737-700 va fi supusă controlului amănunțit al echipelor tehnice TAROM.

Subliniem că întreaga cursă s-a desfășurat în condiții de maximă siguranță și securitate pentru pasageri şi echipaj, aceasta fiind prioritatea numărul unu a companiei noastre”, a transmis TAROM, într-un comunicat de presă.

Reprezentanții Tarom au confirmat pentru HotNews.ro că aeronava a fost inspectată tehnic și nu s-a identificat nici un defect de zbor, astfel încăt avionul a revenit duminică seara înapoi în București.

Important de meționat este că avioanele sunt prevăzute cu sisteme de protecție împotriva fulgerelor.

TAROM, profit operațional, dar în pierdere pe total

Compania TAROM şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România în 2018, prin creşterea cu 40% a numărului de pasageri pe rute interne, faţă de anul 2017. Creșterea este explicabilă prin mărirea flotei Tarom cu mai multe aeronave luate în leasing. Compania a reușit să fie profitabilă, înainte de calculul amortizărilor și plata dobânzilor, însă rezultatul final rămâne unul negativ ca și în 2017. Pierderile însă, sunt mai mici decât în 2017.

Pentru anul 2018, transportatorul României raportează vânzări mai mari cu 49,63 milioane de dolari faţă de 2017 (+21%), iar veniturile totale sunt de asemenea pe plus cu 21%, ajungând la 1,41 miliarde de lei.

Vânzările totale (cu taxe incluse) au crescut cu 21%, la peste 237,1 milioane de dolari. Cel mai mult au urcat vânzările pe rute externe, cu 22%, cu o creştere cu 14,77% a numărului de pasageri pe curse internaţionale. În ceea ce priveşte vânzările interne, acestea au crescut cu 18%, în timp ce numărul pasagerilor pe cursele interne a consemnat un plus de 40%.

Numărul total de pasageri transportaţi de TAROM pe curse regulate, în 2018, a depăşit 2,74 milioane, în creştere cu 20% raportat la 2017. Acesta este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani consemnat de companie.

În plus, vânzările online au consemnat o creştere cu 34%, în 2018 vs 2017, la 10,34 milioane de dolari.

„Piaţa transporturilor aeriene din România raportează o dinamică pozitivă pentru TAROM. Din datele noastre, prin creşterea numărului de pasageri transportaţi în România, compania şi-a crescut cota de piaţă cu 1,4% în 2018. Mai mult decât atât, TAROM obţine prima creştere pozitivă a cotei de piaţă domestice din 2013 şi până în prezent”, precizează compania.

Potrivit rezultatelor preliminate la finalul anului 2018 ale TAROM, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (indicatorul EBITDA – Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este pozitiv, de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017. De altfel, este prima oară când EBITDA creşte după anul 2015.

De asemenea, TAROM a reuşit în 2018 să îşi reducă pierderea cu 23%, respectiv cu circa 40 de milioane de lei, comparativ cu 2017, când aceasta s-a ridicat la 172,36 milioane de lei. Pierderile companiei au fost alimentate de creşterea preţului la combustibilul de aviaţie, precizează transportatorul.

„TAROM a plătit mai mult pe combustibil în 2018, faţă de anul anterior, cu nu mai puţin de 89.036.029 lei. Raportul se face la acelaşi consum, raportând numai diferenţa de preţ, nu şi consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investiţiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei. Pierderea TAROM, în 2017, a fost de 172.355.730 lei. jÎn 2018, compania a reuşit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei”, afirmă operatorul aerian.

Conform sursei citate, cheltuielile totale au urcat anul trecut cu 16%, la peste 1,52 miliarde de lei (din care 125,26 milioane de lei cheltuieli nemonetare), doar cheltuielile cu combustibilul pentru aeronave consemnând un plus de 37%. Totodată, cheltuielile de exploatare au urcat cu 15%, iar cele financiare cu 23%.

TAROM este Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României şi a fost înfiinţată în 1954. TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

Transportatorul României deţine una dintre cele mai tinere flote din Europa, alcătuită din 25 de aeronave, şi este membru al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993.

Adi Ioan este editor senior la Huff.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top