Neplata abonamentului la telefon este des întâlnită în România. Mii de români se întreabă ce se întamplă dacă nu achiți factura la compania de telefonie mobilă. Acest lucru se datorează în special celor care își doresc nu telefon foarte scump și și-l doresc să-l achiționeze la un preț mai redus.
Am lucrat mai bine de 3 ani în domeniul telecomuncațiilor, într-o companie de telefonie mobilă, și am tratat mii de cazuri în care clienții sunau în call center, după ce erau ”agresați” prin telefon de firmele de recuperare, am si scris despre asta pe blogul meu.
În linii mari neplata abonamentului la telefon, după noua legislație, atrage următoarele posibile sancțiuni / probleme:
În cazul unor debite mari, operatorul poate da în judecată clientul și cere să fie executat silit.
Taxele de reziliere sau încetare a contractului înainte de termen sunt perfect legale, deși mulți sușțin că nu – total greșit. Principiul este unul extrem de simplu: contractezi un abonament de 10 euro pe lună, să zicem, în acel moment operatorul îți oferă un discount de X euro la telefonul pe care l-ai achiziționat pentru următorii 2 ani. În acest caz operatorul consideră că va recupera discountul alocat în perioada contractuală agreată de ambele părți. Adică în momentul în care ai SEMNAT ai fost și de acord cu acele taxe de reziliere.
Am întâlnit multe cazuri în care clienților li s-a spus că nu pot semna contracte pe 1 an. Conform ANCOM și legii în vigoarele contractele de telefonie mobilă pot fi pe 12, 24 sau 36 de luni.
Da, contractul se prelungește automat de la o luna la alta până în momentul în care decizi ce faci cu el, reziliezi sau nu. După depăsirea perioadei contractuale NU ți se mai pot solicita taxe de reziliere.
Taxele de reziliere sunt perfect legale. Încercați să vă gândiți invers: stabilești cu un prieten să-i faci un serviciu contra cost cu plata în rate, după două luni acel prieten nu îți mai achită ratele. Îți convine? NU! Ratele fiind în acest exemplu valoarea abonamentului.
Mulți clienți consideră ca dacă nu ai primit un telefon nu trebuie să plătești taxe de reziliere. Așa este dar acest lucru se aplică numai în cazul în care NU ai beneficiat de: dicount la abonament de orice fel, minute suplimentare față de oferta comercială standard sau orice alt beneficiu față de oferta generală la pachetul contractat.
Taxele de reziliere sunt aplicabile la toți operatorii de telefonie mobilă din România. Fie că este vorba de Orange, Telekom sau Vodafone. Nu există decât mici diferențe.
ATENȚIE: În cazul abonaților care depășesc costul suplimentar la oricare din operatori și refuză să-l achite din așa zise erori de taxare, vă spun din experiență că sunt sub 1% cazuri în care sistemele informatice folosite de Orange, Telekom sau Vodafone dau erori. Acestea deobicei se reglează înainte ca orice client să sesizeze erorile de taxare.
În cazul în care ești nemulțumit de serviciile sau facturarea făcută de operator este recomandat să adresezi o reclamație în scris, unde poți contesta situația. Voi reveni în curând cu un articol despre metodele corecte de depunere a sesizărilor și reclamațiilor la operatorii de telefonie mobilă, fixă, internet sau cablu TV.
Procedurile sunt aceleași în cazul oricărui operator de servicii de telecomunicații cu mici diferențe în funcție de serviciile contractate.
Dacă aveți întrebări le aștept în comentarii și vă răspund punctual.
Există puține deja multe cazuri de executare silită, față de cum era situatia acum 4 ani când am scris eu pe blog, dar asta nu înseamnă ca trebuie să nu vă respectați angajamentele. Încă operatorii pot recupera greu datoriile, dar în curând acest lucru va fi extrem de simplu.
Pont de final
Țineți cont că acele contracte de telefonie mobilă, fixă, internet sau cablu de la Orange, Cosmote (TELEKOM) sau Vodafone au fost făcute de cei mai buni juriști ai țării și nu vă lăsați păcăliți de articolele unde se scrie ca sunt foarte multe șanse de câștig în instanță.
Notă – orice datorie către un furnizor de servicii mai veche de 3 ani se prescrie conform legislației de la data publicării acestui articol. Prescrirea se face numai dacă anunați operatorul de acest lucru printr-o notificare făcută de avocat. Operatorii în general vând datoriile clienților datornici către firme de recuperare cu puțin timp înainte ca acest termen să expire tocmai pentru a putea prelungi termenul cu încă 3 ani.
Acest articol a fost actualizat la: 2020-10-06T15:41:41+03:00 15:41
Acest site foloseste cookies.
Read More
Vezi comentarii
Bună ziua am făcut un abonament pe numele meu și scrie rate lunare cu trase lunare pe factura eu am făcut abonament nu rata lunara se poate sa fie rata
Oameni buni dacă aveți contract pe 2 ani la operatorii de telefonie mobila și vreți sa renunțați înainte de termen duceți-vă la ei plătiți tot la zi și faceți cerere pentru închidere contract dacă refuza și va baga pe gat taxa de rezeliziere faceți o cerere la anpc și informați problema... Aceasta taxa de rezeliere este abuziva.
Dacă am 3 abonamente la Vodafone și nu mai pot sa plătesc ratele costul lor însumate fiind de 450lei pe luna mai am perioada contractuala 11 luni îmi pune oprire pe salariu??
Este valabil și pentru RCS & RDS (Digi)?
Nu va jucati si platiti abonamentele la telefonia mobila. Eu azi am fost data in judecata de kredit inkaso investiment pt o neplata a facturii vodafone. Deci chiar da in judecata cei de la vodafone. Nu e adevarat ca lasa asa ca nu platesc ca acap de ei. Si eu am vazut enn postati ca cei de la orange vodafone nau ce sa va faca.. deci platitti mai bn.. decat sa platiti si avocatu dupa aia
Noțiunea asta de "contract pe 2 ani" trebuie desființată. Eu nu știu ce se va întâmpla mâine și pot prevedea că voi plăti facturile la timp în următorii 2 ani? De ce nu se face că la energie electrică? Nu plătești, pa curent! Adevărata concurență va fi când aceste condiții contractuale vor dispărea. Până atunci hoții vor încerca să jefuiască cât mai mult timp posibil. "Operatorii" ăștia sunt doar niște paraziți ce se lipesc de om pe timpul perioadei contractuale, 12, 24, 36 de luni, după caz. Nemernici...
Mangleală. Au prostit-o ăștia de la orange pe mama cu un abonament de net mobil de 50 lei pe care nici nu l-a folosit. Eu am aflat abia după un an și 9 luni, mai erau 3 luni din contract. Ghici ce, am făcut reclamație la ANPC și i-au dat toți banii înapoi. La fel și cu un abonament pe care nu-l mai voiam. Nu au vrut să rezilieze contractul până nu am făcut plângere la ANPC. Dacă nu-i ce am eu nevoie ori am găsit o ofertă mai bună, sau poate nu-mi mai permit, de ce aș plăti 2 ani ca prostu? Nu vă mai lăsați prostiți de contracte abuzive, faceți reclamații, în maxim o săptămână se rezolvă problema
Buna , am facut un contract pe un an la Telekom in care am luat un telefon gratuit , eu insa nu vreau sa mai platesc 80 de lei pe luna timp de un an ,eu fiind in a 2 -a luna ,de cand am abonamentul ,iar eu am pierdut telefonul , cand reziliez contractul trebuie sa dau telefonul inapoi sau pe langa taxa de reziliere trebuie sa platesc si costul telefonului ?
Bună am făcut contract pe 2 ani anul acesta am plecat din tara de 2 luni nu am semnal nu pot beneficia de serviciile lor mai am de plata pana anul viitor în octombrie și ma gândeam sa renunț la abonament fără sa plătesc ceia ce mai am pana la anul.
Atat timp cat companiile de telefonie mobila schimba regulamentele dupa bunul plac, fara a instiinta clientul asupra modificarilor, iar când trimiti o solicitare scrisa, primesti ca si raspuns ca ti-ai dat acordul la semnarea contractului, nu vad de ce trebuie sa platesc acea taxa de reziliere sau un abonament pe care nu-l mai vreau. Asi fi dispus sa platesc telefonul achizitionat (nefiind unul foarte scump), dar nuuuuuu, "trebuie platita taxa de reziliere". Abonamentul a fost incheiat inaintea modificarilor aduse in reg., dar.... surpriza. Modificare reg. nu actioneaza ca si o terta parte asupra contractului, si... "va-ti dat acordul la semnarea contractului". deci spune-mi te rog cad de normala sau legala este aceasta taxa de reziliere.
Vreau sa renunt la internet de la telekom, contractul a fost prelungit automat prin telefon, asa au zis ei... dar imi cer o despagubire de 300 de euro. Mentionez ca as mai avea circa 10 luni de contract .Pentru ce, nu stiu... astept un raspunss