Împuternicirea pe persoană juridică este total diferită ca o împuternicire făcută de o persoană fizică. Legea îi acordă dreptul administratorului unei societăți comerciale, prin puterea dată de de actul contitutiv și hotărârile AGA să desmneze persoane fizice care să reprezinte firme. În contrar exemplu cu persoanele fizice care trebuie să meargă la notar pentru a face procură pentru a reprezenta o ată personaă fizică.
O persoană fizică poate reprezenta un SRL doar printr-o împuternicire făcută și semnată de administratorul societății sau administratorii dacă sunt mai mulți. Înainte să continuăm, trebuie să precizăm că în baza actului constitutiv administratorul sau administratorii, sunt numiti de Adunarea Generală a Asociațior sau de Asociațiatul Unic, caz în care firma are un singur acționar.
Luam un exemplu comun, să presupunem că un SRL trebuie să meargă la ANAF să scoată un certificat fiscal sau la Oficiul Național al Registrului Comerțului, pentru a depune, cere documente.
Dacă administratorul nu se poate prezenta, acesta poate delega o persoană printr-un act numit „DELEGAȚEI” sau „IMPUTERNICIRE”, putere ce ii este oferită de actul constitutiv al societatății. Dacă administratorul are puteri depline, acesta poat să trimită la ANAF, ONORC sau de exemplu Bancă o persoană care să reprezinte Societatea cu Răspundere Limitatată (S.R.L).
Împuternicirea se face simplu, acestea trebuie să aibă un titlu: Delegație sau Împuternicire. Aparent sinonime, dar nu sunt.
Delegația reprezintă că o societatea îl deleagă pe X să reprezinte societatea în relatia cu au autoritate publică este cel mai folosit termen în relația cu autoritățile publice.
Imputernicirea oferă drepturi depline sau limitate pe baza textului imputernicirii, în care administratorul împuterniceste persoana X să reprezinte societatea de exemplu în relația cu Banca sau ANAF.
Imputernicirea oferă posibilitatea ca în actul care o consituie să dea drepturi sau limiteze, de exemplu să spunem că eu o imputericesc pe Andreea Oprea, colega mea sau o persoană care nu lucrează în terriorul companiei să scoată extrasele de cont de le la bancă sau să depună o declarație la ANAF, în cazul unui contabil este nevoie de procură notarială prin care contabilul este autorizat să depună declarațiile fiscale sub semnătură privată, adică își aumă răspunderea, iar ANAF cere acea procura pentru a autoriza contabilul firmei SRL sa depuna declarații, să le rectifice, să depună bilanț sau alte chestiuni și declarații ce sunt frecvente.
Acest site foloseste cookies.
Read More