Pandemia influențează vânzările de Black Friday. Pe ce se axează acum oamenii

05.11.2020
Pandemia influențează vânzările de Black Friday. Pe ce se axează acum oamenii

Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente de shopping. Deși multe magazine deja au dat startul reducerilor, 13 noiembrie este ziua cea mare, când reducerile vor exploda. Având în vedere situația actuală cu care se confruntă omenirea, provocată de pandemia de coronavirus, și acest trend va suferi modificări. Cursul firesc al lucrurilor s-a schimbat, iar diferențele se resimt în toate situațiile. Află de ce sunt interesanți oamenii anul acesta și ce se va întâmpla de Black Friday.

Pandemia schimbă obiceiurile românilor de Black Friday

Black Friday este așteptat de către toți românii pasionați de shopping și interesați de cele mai bune prețuri. Anul acesta, viețile noastre au suferit schimbări majore din cauza virusului care a lovit omenirea, iar multe domenii precum educația, sistemul sanitar sau economia au fost afectate. Se pare că și marele eveniment, Black Friday, va fi afectat de această criză sanitară.

După ce în anul 2019, de Black Friday, încasările au fost de peste 300 de milioane de euro, specialiștii estimează că în acest vor fi înregistrate vânzări în scădere cu cel puțin 20%. Dacă până acum cele mai vândute produse erau cele din categoria fashion, beauty și accesorii, anul acesta nu vor mai fi atât de căutate. Va fi un Black Friday atipic, având în vedere că oamenii nu mai sunt la fel de activi din punct de vedere social, nu mai ies atât de des în oraș și stau mai mult acasă, lucrează în sistem remote, ceea ce nu îi mai face atât de atrași de haine, încălțăminte sau cosmetice.

Conform specialiștilor, interesul oamenilor va fi mai crescut pentru dispozitivele pe care le folosesc la locul de muncă, telefoane, laptopuri, PC-uri, precum și articolele de mobilier pentru casă, pentru biroul lor, dar și articole de uz casnic, de îngrijirea curții, a casei.

,,Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesați de haine, de încălțăminte, de produsele cosmetice și accesorii. O tendință care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât și din online. În schimb, suntem mult mai atenți la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condițiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Articolul continua dupa publicitate

Având în vedere că este o perioadă grea și din punct de vedere financiar, românii sunt mai atenți la ceea ce cumpără, se limitează la produsele care le sunt utile, renunță la lucrurile neesențiale și cumpără mai puțin decât anul trecut, de teamă că bugetul lor ar putea fi afectat.