Nu fa asta inainte de culcare daca vrei sa ai un somn linistit!

Ultimul update: vineri 22 ianuarie 2016 20:06 Data publicării: vineri 22 ianuarie 2016 20:06
Autor , în Stil

Iata ce nu trebuie sa faci inainte de a merge la culcare, daca iti doresti sa te odihnesti mai bine!

Exista numeroase obiceiuri care dauneaza calitatii somnului, insa cercetatorii de la Spitalul din Boston sunt de parere ca unul singur este acela care ne impiedica sa ne odihnim asa cum trebuie: utilizarea aparatelor electronice inainte de culcare. Cu toii avem obiceiul de a adormi in fata televizorului sau de a sta la calculator pana aproape ni se inchid pleoapele. Ei bine, se pare ca aceste lucruri conduc la un somn agitat si diminueaza numarul de ore in care creierul se odihneste.

Grupul de cercetatori a efectuat un studiu care a avut ca subiecti 12 participanti. Acestia au citit de pe un iPad in fiecare seara inainte de culcare, timp de 5 zile consecutiv. Intregul proces a fost testat pe un alt grup care a utilizat carti printate. La finalul experimentului s-a constatat ca persoanele care utilizasera aparatele electronice au adormit mult mai greu si au avut perioade REM mai scurte decat cei care au citit cartile printate. Totodata, organismul fiecarui individ din prima grupa a secretat o cantitate mai mica de melatonina, un hormon produs de glanda pineala care are un rol important pentru odihna organismului.

Numeroase studii confirma faptul ca lumina aparatelor electronice reduce productia de melatonina si astfel calitatea si durata somnului scad considerabil. De aceea este indicat sa citesti carti in format fizic inainte de somn si nu articole de pe internet. Daca e musai sa folosesti calculatorul inainte de culcare, alege sa porti ochelari de protectie sau sa utilizezi tehnologii care filtreaza lumina albastra.

Sa nu uitam ca lipsa somnului are un impact masiv asupra organismului uman. Pe langa faptul ca energia si vitalitatea scad impresionant de mult, un corp obosit este predispus la boli cardiovasculare, diabet, obezitate sau boli ale sistemului nervos. Ideal este sa adormi in 15 minute din momentul in care te-ai asezat in pat. Daca acest lucru nu se intampla consuma un ceai de tei sau valeriana, citeste o carte sau fa cateva exercitii usoare de stretching.

Loading...
Sursa: Huff.ro
Știri despre:    
Comentarii