Studiu: Care este adevarata cauza a depresiei si cum poate fi tratata

03.08.2016
Studiu: Care este adevarata cauza a depresiei si cum poate fi tratata

Se credea ca depresia are cauze neurologice sau provine de la creier, insa cercetarile recente indica faptul ca principala cauza a depresiei este legata de bacteriile existente in intestin.

Medicii si nutritionistii au vorbit intotdeauna despre existenta legaturii dintre creier si intestin. Cercetarile arata ca intestinul are o minte proprie, denumita sistemul nervos enteric.

„Creierul si neuronii din intestin sunt conectati direct prin nervul vag, ceea ce explica de ce simtim „fluturi in stomac” atunci cand ne confruntam cu o situatie provocata de anxietate.”, a explicat Eva Kalinil, nutritionist terapeut, din Marea Britanie.

Citeste si: Este dovedit: sexul oral este benefic pentru sanatate si combate depresia

Citeste si: Cum recunosti DEPRESIA la BARBATI si de ce e diferita fata de cea feminina

Deci, cum este cauzata depresia de bacteriile din intestin?

Oamenii de stiinta au descoperit ca sursa depresiei, anxietatii sau a mai multor tulburari pediatrice, precum autism si hiperactivitate, sunt legate de anomalii gastro-intestinale. Ca si alte boli cronice cum ar fi obezitatea, bolile de inima, cancerul si diabetul, depresia este in primul rand o stare inflamatorie. Mai exact, inflamatia intestinala este radacina depresiei.

Aceasta revelatie are potentialul de a avea un impact profund asupra domeniului medical si totodata este un pas inainte in tratarea in mod eficient si vindecarea depresiei.

Tratarea cauzelor intestinale

Exista unele lucruri pe care le puteti face pentru a ajuta la reducerea bacteriilor din intestin.

– Mananca mai multe alimente integrale. Prin consumul de alimente integrale si reducerea cantitatii de alimente procesate, puteti elimina inflamatia gastro-intestinala. Produsele alimentare procesate contin toxine si substante chimice si astfel organismul tau este nevoit sa lupte sa digere compusii chimici, care nu sunt benefici pentru corpul uman. Un studiu recent arata ca a manca mai multe alimente procesate, acestea cresc sansele de a deveni deprimat.

– Evita zaharul, lactatele si glutenul procesate. Modificarile din starea lor naturala dezvolta bacterii, in plus odata consumate, creierul va percepe ca iti este foame.

– Mananca grasimi si proteine din belsug. Nu toate grasimile fac rau. Cercetatorii spun despre carnea de pui, carnea de curcan, nuci, oua, avocado si ulei de peste, ca au un impact puternic asupra starii noastre mentale. Acestea sunt surse importante de aminoacizi, vitamine si minerale, care se transforma in substante chimice din creier ce sporesc starea de spirit.

– Ia Vitamina D din belsug. Vitamina D este necesara pentru dezvoltarea si functiile creierului. Deficitul de Vitamina D este uneori asociat cu depresia si alte tulburari psihice.

– Evita suplimentele alimentare pe cat posibil. Pastreaza obiceiurile sanatoase de alimentatie, pentru a-ti indeplini nevoile nutritionale si nu apela la suplimente. Oamenii de stiinta lucreaza cu sarguinta pentru a descoperi daca un nivel scazut de nutrienti este cauza sau consecinta sanatatii precare a creierului. Nu poti scapa de depresie cu cateva pastile sau cu o „super alimentatie”.

Stiinta nu este definitiva, ci este intr-o continua evolutie. Insa, in cazul in care sunteti deprimat sau cineva drag se confrunta cu aceasta situatie, cautati ajutor de specialitate. In urma sfaturilor medicale amintiti-va ca o cauza principala a depresiei poate fi din intestin. Prin schimbarea alimentatiei si acordand o atentie mai mare a stomacului, drumul spre recuperare poate fi mai scurt.