Știri
Ce se va întâmpla de acum cu mașinile parcate neregulamentar. Șoferii se vor supăra tare
Mașinile parcate neregulamentar sunt în vizorul autorităților statului. Conform unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaților, de acum înainte, Poliția Locală va putea ridica și mașinile parcate neregulamentar în alte locuri decât drumurile publice.
Mașini parcate neregulamentar. Lege nouă
Conform unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaților, Poliția Locală va avea dreptul să ridice toate mașinile parcate neregulamentar, nu doar cele de pe domeniul public. Măsura îi vizează pe șoferii care lasă autoturismele pe zone pietonale, parcuri sau spații verzi.
Lipsa locurilor de parcare este o problemă reală în marile orașe ale țării. Vorbim aici atât despre zonele centrale, zonele istorice ale centrelor regionale, cât și la periferia orașelor.
Inițiatorul legii este deputatul PNL Florin Roman.
Înainte de această lege nouă, autoritățile puteau ridica doar mașinile care staționau fără drept pe drumurile publice, nu și pe alte zone din administrarea primăriilor.
„Autoritățile locale se confruntă și cu alte probleme, cum este cea a parcării în spațiile verzi, în parcuri, zone pietonale (…) Această inițiativă reglementează ridicarea vehiculelor staționate pe domeniul public, în alte locuri decât cela care fac parte din drumul public (ex. spații verzi, parcări de reședință, spații pietonale diverse”, se arată în expunerea de motive.
Noul act normativ prevede ca ridicarea mașinii să nu se mai facă dacă la fața locului apare proprietarul autoturismului și este de acord să plătească contravaloarea operațiunii de ridicare.
În aceeași lege este reglementată intervenția autorităților locale pe o proprietate privată, fără să aibă nevoie de acceptul proprietarului.
În cazul în care proprietarii nu au grijă de starea locuințelor, a fațadelor, a rigolelor, Primăria poate interveni, dar lucrările se vor face în numele și pe cheltuiala proprietarilor.
„Primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare și igienizare. Lucrările se efectuează în numele şi pe cheltuiala proprietarilor notificaţi, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul local”, se arată în actul normativ.
Dacă proprietarul nu este de acord cu intervenția autorităților locale, poate apela la instanță.