Proiect de lege – Tarife mai mici pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

16.09.2020
Proiect de lege – Tarife mai mici pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

Proiect de lege. Senatul României a înregistrat un proiect de lege care propune introducerea unor tarife maxime la nivel naţional pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Cu alte cuvinte, românii care își lasă mașinile pe unde nimeresc, au șanse să plătească mai puțin pentru a-și recupera mașinile ridicate.

Proiect de lege pentru mașinile parcate neregulamentar

Proiect de lege care vizează tarife mai mici pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Lipsa locurilor de parcare se simte acut în toată țara, în contextul în care numărul mașinilor pe drumurile patriei a explodat în ultimii ani. Din acest motiv, în multe dintre cazuri, șoferii sunt nevoiți să își lase mașinile pe unde se poate, pentru că locuri de parcare nu sunt suficiente.

În prezent, taxele nu au o valoare maximă, ele fiind stabilite de fiecare administrație locală în parte. Conform proiectului de lege înregistrat la Senat, noile tarife nu vor putea depăși, în cazul maşinilor mici, 100 de lei pentru ridicare, 3 lei/kilometru pentru transport şi 2,5 lei pentru fiecare oră de depozitare.

Tarife mult mai mici

Vorbim despre sume care sunt mult mai mici decât cele practicate în prezent, în orașele mari.

Dacă proiectul va fi aprobat, pentru o parcare neregulamentară, un șofer bucureștean va trebui să plătească cel puțin 500 de lei pentru a-şi recupera maşina.

Defalcat, taxa pentru ridicare este 200 de lei, 150 de lei este taxa pentru transport, la care se adaugă alți 150 de lei pentru fiecare zi de depozitare, chiar dacă maşina este recuperată după câteva ore.

Șoferii vinovați vor trebui să achite și amenda pentru oprire sau staţionare neregulamentară, care poate ajunge la 725 de lei, echivalentul a 5 puncte amendă, ceea ce înseamnă un total de peste 1.200 de lei.

În marile orașe ale țării, acolo unde densitatea demografică și nivelul de trai sunt mai ridicate, lipsa locurilor de parcare devine o problemă tot mai acută.

Este o problemă valabilă atât în zonele centrale, în zonele istorice ale centrelor regionale, cât și la periferie, acolo unde în ultimii ani au avut loc dezvoltări rezidențiale de amploare.