Se schimbă structura anului școlar! Modificări importante și la examenele naționale

05.02.2021
Se schimbă structura anului școlar! Modificări importante și la examenele naționale

Educația a avut parte de numeroase schimbări în ultima perioadă și a fost cea mai afectată de pandemia de coronavirus. Seria de modificări nu se oprește aici. Autoritățile au decis că structura anului școlar 2021-2022 trebuie să se schimbe din diverse motive. La fel se întâmplă și cu programa examenelor naționale. Noua programă este valabilă chiar de anul acesta.

Noua structură a anului școlar

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a făcut un anunț important legat de domeniul educației. Astfel, a precizat, într-o conferință de presă, că a semnat ordinul privind structura anului şcolar 2021-2022, care va suferi mai multe modificări.

Cîmpeanu a explicat că noua structură îi va mulțumi pe elevi, dar îi va pune în dificultate pe profesori, dar este nevoie de astfel de schimbări, astfel încât să existe „o structură logică a anului şcolar”. Conform noii structuri, elevii vor avea parte de trei vacanțe: de iarnă, primăvară şi vară. Pentru grădiniţe şi învăţământul primar, se va adăuga săptămâna de vacanţă din luna octombrie.

Sorin Cîmpeanu a declarat că anul școlar va avea 34 de săptămâni, astfe: semestrul I se va încheia înainte de sărbătorile de iarnă și va avea o durată de 14 săptămâni, iar semestrul al II-lea va avea o durată de 20 de săptămâni, din care o săptămână va fi „Şcoala altfel. În cazul anilor terminali, vor fi doar 32 de săptămâni de școală.

Programă Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021

Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că a semnat un ordin de ministru cu privire la programa pentru examenele de evaluare naţională şi de bacalaureat de anul acesta. Având în vedere că elevii au pierdut multe noțiuni din cauza pandemiei care a afectat grav educația, specialiștii au decis că și materia pentru examenele naționale trebuie să aibă parte de modificări și să fie adaptată la realitate.

„Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile aceste acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au fost pierderi. Această tematică de examen va trebui să fie adaptată, nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevi. Pentru asta, încă o dată vă spun, este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut elevii pentru a putea corela și adapta tematica de examen”, preciza Sorin Cîmpeanu.