Moartea lui Iisus Hristos din punct de vedere MEDICAL. O ipoteza controversata despre INVIERE

10.04.2015
Moartea lui Iisus Hristos din punct de vedere MEDICAL. O ipoteza controversata despre INVIERE

Moartea si Invierea lui Iisus Hristos au dus la aparitia crestinismului, Sarbatoarea Pastelui fiind considerata cea mai importanta pentru toti crestinii. Evenimentul mortii si apoi cel a invierii Fiului lui Dumnezeu nasc serioase semne de intrebare, la care au raspuns de-a lungul timpului mai multi medici legisti.

Legistul Gheorghe Alexandrescu a vorbit despre moartea lui Iisus Hristos, pentru www.ziarulring.ro „Mai precis – spune dr. Alexandrescu -, este vorba despre tratatul de patologie medico-legală ediția I, în care profesorii Moise Terbancea şi Gheorghe Scripcaru vorbesc (şi) despre răstignire din punct de vedere medico-legal. Ei explică acolo că la răstignire, în cazul Domnului Iisus Hristos, moartea a survenit printr-o asfixie mecanică determinată de postura specială, adică legarea de braţe sau ţintuirea în cuie de braţele crucii şi fixarea picioarelor. (…) Dar asta nu înseamnă că a şi fost valabilă această explicaţie. Se pare că nu”, scrie ziarul Ring

Ipotezele care vorbesc despre posibilitatea mortii si invierii lui Iisus sunt nenumarate: asfixia mecanica („se exclude acest mecanism în cazul crucificării Domnului Iisus pentru că, după Evanghelie, se apeciază cam şase ore durata crucificării. Or, o hipoxie de acest tip, cât de accelerată ar fi, depăşeşte 18-24 de ore. Uneori vorbim de zile. Şi atunci se discută despre o altă ipoteză”, spune medicul Alexandrescu), anemia sau sudoarea mintii (sudoarea cu sange remarcata in Gradina Ghetsimani duce la deshidratarea corpului), politraumatism cauzat de tortura, cuiele din maini si picioare au distruse venele.

Profesorul Alexandrescu il citeaza pe Hunter, care vorbeste despre suspiciunea ca Iisus Hristos nu ar fi murit ci ar fi rezistat eroic chinurilor fatale. Medicul a mai precizat ca Iisus Hristos s-a intors intr-un alt trup pe Pamant, dupa care s-a inaltat: „un trup uman de slava”.