Connect with us
Monica Anisie a fost umilită pentru decizia legată de Bac

Știri

Monica Anisie a fost umilită pentru decizia legată de Bac

Ministerul Educației a decis ca elevii să nu mai vină la școală până la finalul acestui an. Totuși examenele pentru anii terminali trebuie să fie susținute chiar și în plină criză pandemică. Acestea vor fi susținute cu măsuri speciale de siguranță. Decizia ministrului Educației a fost contestată de medicul Adina Alberts.

Monica Anisie a fost umilită pentru decizia legată de Bac

Medicul Adina Alberts a criticat extrem de dur decizia ministrului Educației, Monica Anisie despre care a spus că se joacă, cu viitorul copiilor români. Critica sa a venit ca o replică la modul de susținere a examenelor de evaluare națională și bacalaureat.

Medicul susține că ministrul îi discriminează pe copiii care nu au acces la internet și vin din medii defavorizate. De asemenea, medicul a criticat ideea susținerii examenelor, chiar și în aceste condiții de siguranță sporite.

Adina Alberts se referă la faptul că ar trebui să ne luăm după exemplul țărilor precum Franța și Olanda. Acestea au anulat examenele în forma fizică și au adoptat alte măsuri.

„Dacă pentru majoritatea copiilor, reluarea cursurilor ar putea fi un pericol pentru sănătatea lor, de ce să tratăm diferit și să-i discriminăm pe cei din clasa a VIII-a și respectiv a XII-a?!” posta Adina Alberts pe Facebook.

Mesajul complet al doctorului pe rețeaua de socializare:

„DOAMNA MINISTRU MONICA ANISIE, VĂ COMPORTAȚI CA UN ELEV NEPREGĂTIT ȘI SCOS LA TABLĂ!

Doamna ministru Monica Anisie,

Vă jucați cu viitorul unor elevi care și-au dat silința, care au studiat cu coștiinciozitate, care au sperat că vor face un salt important în acest an în formarea lor educațională. Acum i-ați îngropat în bezna de acasă, a celor din medii defavorizate, care abia au manuale și creioane, nici vorbă de tablete și internet.

Doamna Anisie, acești copiii nu au avut cum sa se pregătească ca și cei de la oraș. În plus, nici cei de la oraș și nici cei din mediul rural nu merită să fie expuși acestui virus mortal nici măcar o secundă, nu „maxim 3 ore” cum ați decis! Ca să nu mai vorbim de faptul că vine vara, vin căldurile, multe școli nu sunt dotate cu aer condiționat. Cum credeți că ar fi posibil să stea copiii cu măști pe fată, ore în șir?!
Fac apel la înțelepciunea pe care sper că o aveți și vă ofer o soluție la care să reflectați și pe care OLANDA și FRANȚA au acceptat-o ca fiind cea mai potrivită: ANULAȚI TOTAL EXAMENUL DE BACALAUREAT ȘI EVALUAREA NAȚIONALĂ ÎN FORMA FIZICĂ. Bacalaureatul se poate da ONLINE, în septembrie, iar examinarea să se facă sub forma unui interviu cu întrebări generale. Nota de bacalaureat să fie considerată media generală pe toți cei patru ani de liceu. Iar elevii care termină școala generală să nu mai fie supuși examenului „de capacitate”, ci să li se încheie media școlară cu notele deja obținute. Admiterea la liceu se poate face în funcție de această medie, pe raza orașului/ județului de domiciliu.

Doamna ministru Monica Anisie, românii iși vor proteja copiii și probabil că SĂLILE DE EXAMINARE VOR FI GOALE PRIN NEPREZENTARE! Dar înainte de toate, trebuie să-i protejați și dumneavoastră, ca ministrul al Educației!

Declarația drepturilor copilului, adoptată în 1959 de Adunarea Națională a Națiunilor Unite, conține următoarea prevedere: „Copilul se va bucura de o protecție specială şi i se vor oferi facilități prin lege şi prin mijloace menite să‐i asigure o dezvoltare fizică, mentală, spirituală şi socială normale, în condițiile libertății şi demnității. În adoptarea legilor necesare realizării acestui scop, se va avea în vedere interesul superior al copilului”! Legea nr. 272/2004 privind protecția şi promovarea drepturilor copilului, garantate de Constituția României în art. 48‐495: „(1) Orice măsură privitoare la copil, indiferent de autorul ei, trebuie să fie luată cu respectarea interesului superior al copilului.”

Vă rog să acționați în consecință!

Dacă pentru majoritatea copiilor, reluarea cursurilor ar putea fi un pericol pentru sănătatea lor, de ce să tratăm diferit și să-i discriminăm pe cei din clasa a VIII-a și respectiv a XII-a?!”

Dacă ministrul Educației va reacționa la acest atac sau nu, vom vedea în zilele următoare.

Voi ce părere aveți despre această situație?

5 Comments

5 Comments

  1. Damian Alina

    30 aprilie 2020 at 9:06

    Sunt de acord cu ce a zis doamna doctor ca se face discriminare fara de copii de an terminal.

  2. Un lucrător în învățământ

    30 aprilie 2020 at 8:07

    Se vede ca dna. Doctor trăiește în stratosfera. Cum sa dea bac online în sept.!!! Și cu facultățile cum facem? Se vede ca habar nu are de modul cum se obțin notele și faptul ca jumătate de materii sunt de umplutură. Asta înseamnă că se va întra la facultate ( acolo unde nu e admitere) cu o medie umflata artificial. Majoritatea au media IX-XII 7 și ceva, 8 și ceva și ffff mulți 9 și ceva. Dintre aceștia, majoritatea vor lua la bac 6, 7 cel mult 8 și ceva. Deci ar fifff multe medii umflate cu care s ar intra la facultate. Același lucru și cu cls 8. Se intra la licee tehnologice cu note de 2,3 4,5. Acești copii au media V-VIII 7 și ceva, chiar peste 8. Mediile conțin notele de 10 de la: religie, sport, desen, muzica, ed. tehnologica, purtare etc. Astea umfla enorm media. În realitate acesti copii sunt de 5 cel mult 6. Vorbesc e cei f slabi. Cei care la mate și rom au pe toți 4 anii media 5. La ce licee ar întra aceștia pe baza mediei? Nu mai vorbesc și de restul materiilor cum se dau note( pe ochi frumoși, copiindu se). In România nu se poate întra la o facultate sau liceu pe baza mediilor din cei 4 ani. Imposibil!!!!!! Ar fi discriminați cei care chiar învață. Ca sa nu mai vorbim de notele care se dau la tara comparativ cu notele din orașele mari. Vin copii de la tara cu medii de 10 sau aproape 10 la licee în orașe și abia fac față unii. În realitate sunt de nota 6, 7.Si ei termina cu 10 gimnaziul. LĂSAȚI O PE DNA ANISIE CA ȘTIE EA CE FACE. ȘTIE CE ÎNSEAMNĂ MEDIILE DE CICLU TERMINAL ÎN ROMÂNIA!!!!!

    • Un om oarecare

      30 aprilie 2020 at 11:42

      La ce minte aveți, cred că profesia pe care o aveți în învățământ este acela de om de serviciu, deoarece prin trimiterea copiilor la școală pentru un examen care nu arata adevărata baza de cunoștință a copiilor, îi expunem la un risc enorm care nu își are rostul…

      • Florin V.

        30 aprilie 2020 at 18:07

        Stimate domnule „lucrător în învățământ”,

        Spuneți despre d-na doctor că „se vede că trăiește în stratosferă”. În cazul dvs. „se vede că sunteți lucrător în învățământ”. Și asta e mult mai grav. Dacă sunteți profesor (și din ce și cum scrieți îmi dau seama că sunteți), atunci faceți parte din categoria profesorilor care sunt dezamăgiți, triști sau chiar disperați pentru că li se ia bucuria camerelor video de supraveghere în sălile de examen sau/și de a se plimba amenințător printre bănci, sunt privați de plăcerea de a aplica imperturbabil un barem de evaluare „obiectiv și riguros”, de a vâna greșeli și de a folosi nota ca pe o pedeapsă etc. etc.
        În opinia mea, în ultimii 15-20 de ani, bacalaureatul a fost mai puțin un examen autentic de maturitate și mai mult o armă a ministerului împotriva profesorilor și (din păcate) a profesorilor împotriva elevilor. Iată că dvs. mai adăugați o ipostază: bacalaureatul ca instanță menită să ateste calitatea slabă a învățământului românesc. Ar fi multe de spus, dar nu e momentul ….
        Neîndoielnic, d-na doctor are dreptate. Fiecare are dreptul de a-și risca propria viață pentru țeluri pe care le consideră nobile, dar nimeni nu are dreptul să riște viața altora indiferent de țelurile prin care și-ar justifica acest risc. În fond, bacalaureatul este un examen și nimic mai mult. Însemnătatea lui nu poate fi comparabilă cu viața a zeci de mii de tineri, indiferent cât de mic ar fi riscul organizării lui „fizice”. Iar cum organizarea „online” ar fi discriminatorie pentru copiii săraci, din medii defavorizate, care și așa au fost discrminați de soartă, singura soluție pentru acest an este renunțarea completă la bacalaureat și înlocuirea diplomei de bacalaureat cu o diplomă de absolvire, cu mediile din cursul liceului. Universitățile pot să aleagă mediile la disciplinele pe care le consideră relevante. Mutatis mutandis, aceleași considerații sunt valabile și pentru examenele de evaluare națională.
        În schimb, dacă d-na ministru dorește să facă ceva, atunci trebuie ca de mâine să înceapă un program național de înzestrare a tuturor copiilor (începând de la vârsta de cinci ani) și tinerilor cu laptop-uri, tablete sau alte dispozitive echivalente, cu acces la conexiuni Internet și la platforme de e-learning dedicate, conform planurilor și programelor de învățământ. Desigur, vor fi necesare investiții și la nivelul școlilor. Cred că blended learning este modalitatea de învățare a viitorului. Și mai cred că această modalitate trebuie adoptată începând cu anul școlar 2020/2021, cu o pondere inițială a învățării online de cel puțin 20% , indiferent de dinamica actualei pandemii.

  3. Gabriela Ivan

    30 aprilie 2020 at 6:56

    Buna ziua!
    Sint de acord cu toate masurile privind securitatea elevilor. Dar nu inteleg de ce nimeni nu tine cont de cei 4 ani de liceu in care un elev a muncit foarte mult. Dau exemplu pe baiatul meu care e in clasa a XII-a, la un liceu serios, foarte sever. A muncit din greu sub ochii mei, zile si nopti,obtinind in fiecare an media generala peste 9,95. La examenul de BAC orice elev poate avea o zi mai putin buna, poate fi copleșit de emotii oricit de bine e pregatit, poate are alte probleme… De ce o nota dintr-o zi la un examen este egala cu 4 ani de munca?? De ce? De ce nu se tine cont de mediile generale din cei 4 ani?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top