Știri
Peste 80% din turistii Mareea cu vacante din 3 septembrie au primit variante de relocare
Peste 80% din turistii care aveau rezervari si check-in incepand din 3 septembrie, ziua in care au fost informati de Mareea ca nu le mai garanteaza vacantele si ca va intra in insolventa, au primit variante de relocare pentru petrecerea sejururilor, “cu sprijinul principalilor parteneri touroperatori si hotelieri”, a anuntat miercuri agentia de turism, potrivit news.ro.
Touroperatorul precizeaza ca celula de criza constituita pentru gestionarea acestei situatii este in permanenta comunicare cu turistii, dar si cu partenerii touroperatori, hotelieri si patronatul ANAT.
Potrivit datelor transmise sambata de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT), proape 1.100 de turisti au fost pagubiti de catre agentia de turism Mareea, care a anuntat sambata pe propriul site ca nu le va mai onora vacantele si ca va intra in insolventa, suma tuturor contractelor ridicandu-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restante catre furnizori.
“Pentru situatiile in care nu a fost posibila relocarea sejururilor sau oferirea de variante alternative si/sau recuperarea sumelor datorate de catre Mareea, rugam turistii sa parcurga indicatiile asiguratorului, publicate pe site-ul: www.mareea.ro”, mai arata compania.
Touroperatorii din Romania care au ajutat o mare parte din turistii aflati in dificultate sa-si petreaca sejururile sau sa aiba posibilitatea de a alege vacante alternative sunt: Eurolines Group (TUI Travel Center), Paralela 45, Aerotravel, Ruefa Escape Travel, Christian Tour, Guliver Tours.
Partenerii externi care au sprijinit Mareea sunt touroperatorul Club Magellan din Bulgaria si reteaua hoteliera G-Hotels din Grecia.
De asemenea, hotelurile care primit turistii afectati de insolventa Mareea, pentru a putea beneficia de sejururile programate si achitate sunt: hotelurile Steaua de Marea, Cupidon si Fortuna (din Eforie Nord), hotelul Tomis si complexul Mercur Minerva Family Club (din Mamaia), hotelul Green Village din Delta Dunarii si hotelul Rozmarin din Predeal.
Mareea si-a anuntat sambata, 3 septembrie, incapacitatea de plata si deschiderea procedurii de insolventa.
Pentru recuperarea sumelor datorate de agentia de turism, in cazul in care nu se accepta solutiile compensatorii oferite de turoperatori si hotelieri, turistii se pot adresa companiei care a eliberat polita de insolventa pentru aceasta, in valoare de 50.000 de dolari.
Turoperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Intr-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agentii de turism din Romania, Mareea figureaza pe locul 13.
Mareea este a doua agentie de turism din Romania care isi anunta insolventa in numai o luna de zile, dupa cazul Genius Travel, care, in mod asemanator, intai si-a anuntat clientii ca nu le pot onora vacantele platite, iar ulterior si-a depus cerere la Tribunalul Bucuresti de intrare in insolventa.