Reziliere abonament Vodafone, Orange, Digi sau Telekom. Condiții, cerere, taxă de reziliere

09.10.2020
Reziliere abonament Vodafone, Orange, Digi sau Telekom. Condiții, cerere, taxă de reziliere

Abonamentul de telefonie, la orice operator, fie că este vorba de Vodafone, Orange, Telekom sau Digi se încheie pe o perioadă minimă contractuală de 12 sau 24 de luni. În unele cazuri, dacă achiziționezi telefon în rate sau alte accesorii, contractele se pot prelungi până la 36 de luni. Rezilierea abonamentului este condiționată de contractul cu operatorul de telefonie mobilă și poate presupune, în unele cazuri, achitarea unor taxe de reziliere în funcție de perioada rămasă până la expirarea abonamentului. Abonamentul poate fi reziliat fără penalități, dacă mai sunt 30 de zile până la perioada contractuală sau daca acesta este „expirat”.

Curprins:

  • Cerere de reziliere Orange, Vodafone, Telekom, Vodafone
  • Condiții de reziliere
  • Sfaturi înainte de reziliere abonament

Rezilierea abonamentului, condiții generale valabile la Orange, Vodafone, Telekom și Digi

Indiferent de operatorul de telefonie mobilă cu care aveți contract, trebuie să știți că abonamentele și contractele sunt guvernate de legislația telecomunicațiilor reglementată de ANCOM.

Prin urmare condițiile de reziliere sunt asemănătoare la fiecare operator, deoarece indiferent de oferta operatorului, condițiile contractuale sunt realizate după legislația care le reglementează. Prin urmare rezilierea merge pe aceeași procedură indiferent că sunteți abonat Digi, Telekom, Orange sau Vodafone.

Cum se rezilieaza abonamentul la finalul perioadei contractuale?

Rezilierea abonamentului la finalul perioadei contractuale se poate face printr-o cerere, telefonică, trimisă pe email, prin poștă sau direct într-un magazin al operatorului de telefonie mobilă.

Cererea se transmite cu 30 de zile înainte de data dorită pentru reziliere. Orice operator, vă va rezilia contractul în 30 de zile de la data depunerii cerii, în situații exceptionale operatorul va poate rezilia mai rapid, dar în 99% din cazuri se urmează procedura stabilită în contract.

Nu faceți confuzie dacă sunteți cu contractul „expirat”, acesta nu expiră de fapt niciodată. Conform condițiilor contractuale acesta se prelungește de la data expirării din 30 în 30 de zile, până când abonatul decide dacă prelungește contractul sau dacă rezilează.

De cele mai multe ori operatorul de telefonie face oferte de prelungire pentru abonații care se află la finalul perioadei contractuale.

Concluzie: pentru a realiza abonamentul, trebuie să-i adresați operatorului o cerere de reziliere, prin mijloacele de mai sus, la maxim 3 zile lucrătoare trebuie să primiți un mesaj sau o confirmare că operatorul a primit cererea și că va fi procesată. Rezilierea se face în 30 de zile de la data depunerii cererii, iar în cerere specificați dacă doriți să vă păstrați numărul pe cartelă prepay.

Important: Dăcă departamentul de reziliere abonamente vă contactează și vă face o ofertă să rămâneți în rețea, cererea de reziliere se anulează pe baza consimțământului dumneavoastră, telefon sau prin email sau magazin.

Contractul dumneavoastră în acest caz poate fi prelungit cu încă 12 sau 24 de luni sau să rămâneți fară perioadă contractuală cu o ofertă în regim cartelă prepay, dar facturabilă lunar.

Model de cerere dacă o depuneți fizic sau în scris aveți la final de articol pentru fiecare operator.

Cum se relizează abonamentul dacă ești în perioada contractuală?

Abonamentul poate fi reziliat și dacă ești în perioada contractuală în două variante. Dacă la momentul contractării, chiar dacă nu v-ai cumpărat telefon, accesorii, dar ați beneficiat de o ofertă cum ar fi minute suplimentare sau resurse suplimentare, luni gratuite de abonament, rezilierea se poate face doar cu achitarea taxei de reziliere.

Respectiv aceasta este calculată în funcție de perioada contractuală rămasă până la finalul contractului. Deobicei operatorii emit o factura pe care aplică taxă de reziliere cu 50% din valoarea abonamentului proportional cu lunile rămase până la expirare.

Există pe internet dar și în opinia generală, în urma unei decizii ANCOM, informația potrivit căreia operatorii nu au dreptul să mai ceară taxe de reziliere. Informația a fost greșit înțeleasă, acestea pot fi cerute ca taxe de reziliere, dacă după cum v-am spus mai sus, ați beneficiat de o ofertă specială la contractare.

Dacă aveți telefon în rate, la reziliere trebuie să achitați integral și telefonul / terminalul terminat și așa se va putea închide contractul.

Cererea se face la fel ca la abonamentul ieșit din perioada contractuală, dar cu achitarea sumelor rămase ca daune pentru operator și achitarea integrală a ratelor.

Se reziliează abonamentul la portare?

Răspunsul e clar. NU. Cererea de reziliere presupune anularea beneficiilor de portare. La portare primiți beneficii de la noul operator tocmai pentru că sunteți abonat. Prin urmare odată cu portarea se reziliaza automat  contractul cu actualul furnizor și nu mai trebuie făcută nici o cerere.

Operatorul la care vă aflați în prezent, indiferent că este Vodafone, Orange, Telekom sau Digi, primeste cererea de portare și automat contractul se rezilieaza dacă portarea s-a făcut cu succes. Dacă aveți perioadă contractuală se aplică ce scrie mai sus, dacă nu aveți ce scrie la prima secțiune.

Portarea se face deobicei în maxim 3 – 5 zile. Operatorul la care vă aflați vă poate refuza cererea de portare dacă: aveți facturi restante, rate la telefoane sau emite direct o factură de reziliere contract cu toate sumele restante, taxe reziliere, rate rămase de achitat.

Cereri de reziliere abonament Vodafone, Orange, Telekom și Digi

Fiecare operator are o cerere tip de reziliere ce poate fi găsită mai jos sau procedură. Pe larg mai jos.

Orange –  Orange nu mai are o cerere tip, abonamentul se poate rezilia în magazin sau pe email serviciul.clienti@orange.ro sau, telefonic, prin apel la 0212033031.

Vodafone – Compania Vodafone a renunțat de asemenea la cererea scrisă, iar pentru reziliere trebuie să mergi într-un magazin sau să umrezi procedura companiei.

Pentru rezilierea unilaterală a contractului este necesar să ne trimiți o scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, la adresa Strada Barbu Văcărescu, nr. 201, sector 2, București, cod poștal 020276, să vii într-un magazin Vodafone sau să ne suni la numărul *222.

În cazul în care vrei să renunți la contract, dar ai cumpărat un telefon în rate pe factură, este necesar să achiți, cumulat, ratele rămase până la terminarea perioadei contractuale inițiale.

Telekom – Telekom România a creat un formular online pentru rezilirea abonamentului, disponibil online.

Digi / Rcs Rds – La Digi România / Rcs Rds există un formular, dacă alegeți rezilierea electronic, cererea este aici și trebuie trimisă cu 30 de zile înainte pe email la adresa sesizari.reclamatii@rcs-rds.ro.

Concluzie: Cererea de rezilierere se poate face și online sau prin call center. Țineți cont că dacă aveți telefoanele sau echipamente în rate trebuie ca înainte de cerere să fie achitate pentru a putea fi reziliat contractul.

După reziliere se emitere ultima factură proporțională cu numărul de zile rămase până la rezilierea contractului.