Stil
Ce înseamnă peștele pus pe portbagajul mașinilor. Adevărata explicație
Pe mai multe mașini se pot vedea embleme sub forma simbolului unui pește. Foarte mulți dintre cei care au văzut aceste semne se întreabă despre ce este vorba, iar explicația este una simplă.
Peștele pus pe portbagajul mașinilor este un simbol religios, care poartă denumirea de „Peștele lui Iisus”, și este un acronim al cuvântului de orgine grecească „ichthys” – (Iesous Christos Theou Yios Soter), adică „Iisus Hristos, Fiul Lui Dumnezeu Mantuitorul”.
Iota (I) este prima literă de la Iēsous , adică ”Iisus”.
Chi (CH) este prima literă de Christos, care se traduce prin „uns”.
Theta (TH) este prima literă de Theou , grecescul pentru „Dumnezeu”.
Ypsilon (Y) este prima litera a cuvântului Yios , grecescul pentru „Fiul”.
Sigma (e) este prima literă de la cuvântul Soter, care înseamnă „Salvator”.
Peștele, simbol al apei în care viețuiește, este semnul tainic de recunoaștere a primilor creștini, în primele secole ale erei noastre, după Hristos.
Simbolul peștelui mai apare și la alte culturi vechi, păgâne. Apare și la egipteni împreună cu Osiris (zeul vieții de apoi), fiind simbolul fertilității zeiței Isis (zeița magiei și a vieții, a căsătoriei, simbolul armoniei matrimoniale și fidelității femeii față de soț).
RECOMANDARE: Ce înseamnă siglele celor mai cunoscute mărci de mașini
Ce înseamnă siglele celor mai cunoscute mărci de autoturisme. Toate mărcile de mașini au în spate o poveste, iar siglele sunt simbolul întregii istorii a companiilor. În continuare, vă prezentăm semnificațiile celor mai cunoscute embleme din industria auto.
ALFA ROMEO – Compania Alfa (A.L.F.A. de la Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), a fost creată în 1909 de Romano Cattaneo. Acesta a creat sigla companiei inspirat de un simbol descoperit în Castelul Sforzesco din Milano. Crucea roșie din partea stângă a emblemei reprezintă moștenirea creștină a Cruciaților iar șarpele care înghite un om, simbolizează un sarazin.
AUDI – Cele patru inele care alcătuiesc sigla Audi reprezintă cele patru companii din consorțiul Auto-Union din 1932. Acestea erau DKW, Horch, Wanderer și Audi. Dupa primul război mondial, numele Audi a dispărut. În 1965 însă, acesta și-a făcut din nou apariția, folosind ca logo cele patru inele. În limba latină, Audi înseamnă „a auzi”.
BMW – Acronimul BMW vine de la Bayerische Motoren Werke – Uzinele de motoare din Bavaria. Pe timpul celui de-al doilea război mondial, uzina a construit motoare pentru avioanele militare nemțești. Medalionul BMW reprezintă o elice de avion în mișcare, albastrul semnificând cerul.
CITROEN – Pentru emblema automobilelor sale, Andre Citroen s-a inspirat din începuturile sale în industria auto. Citroen a început prin a construi roți de transmisie, cele două V-uri răsturnate reprezentând “dinții” de pe roțile respective.
FERRARI – Celebrul căluț cabrat de pe sigla Ferrari a fost inițial simbolul unui faimos pilot italian de avioane din primul război mondial, Francesco Baracca, decedat în misiune. Părinții acestuia l-au convins pe Enzo Ferrari să folosească emblema pe mașinile sale de curse.
FIAT – Fiat este abrevierea Fabbrica Italiana di Avto mobili Torino – Fabrica Italiană de Automobile din Torino. Emblema mărcii s-a schimbat destul de mult de-a lungul timpului. Inițial, era o plăcuță de metal cu aspect de papirus pe care era scris întregul nume. În 1968, sigla a fost regândită cu un aspect dreptunghiular și cu literele FIAT inscripționate în centru. În 1999, cu ocazia jubileului, compania adoptat emblema rotundă.
FORD – Logo-ul Ford este creația lui Harold Willis, mâna dreaptă a lui Henry Ford. În tinerețe, acesta câștigase bani tipărind cărți de vizită și a folosit același font și pentru emblema mărcii de mașini. Ovalul a apărut în 1912, iar fondul albastru în 1927, odată cu lansarea lui Model A.
LAMBORGHINI – Ferruccio Lamborghini, creatorul companiei, iubea coridele. Acest lucru este evident atât în emblema mașinilor cât și în numele purtate de multe modele ale mărcii, de-a lungul timpului.