Angajații care lucrează de acasă scapă de o condiție obligatorie. Schimbări din partea Guvernului

20.10.2020
Angajații care lucrează de acasă scapă de o condiție obligatorie. Schimbări din partea Guvernului

Angajații care lucrează de acasă vor fi scutiți de o condiție care până acum era obligatorie. Este vorba despre o măsură din partea Guvernului, în încercarea de a digitaliza instituțiile statului și de a face legi favorabile angajatorilor. Schimbările se vro face prin intermediul unui proiect de ordonanță de urgență.

Vești bune pentru angajații care lucrează de acasă

Angajații care lucrează de acasă nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la locul de muncă nici măcar pentru semnarea contractului. Guvernul intenționează să adopte o ordonanță de urgență prin care aceștia să poată semna contractele de muncă de la distanță.

În acest fel nu va mai fi obligatorie deplasarea la locul de muncă organizat de către angajator. Contractele de muncă vor putea fi semnate electronic, fără ca angajatul și angajatorul să se întâlnească vreodată.

De asemenea, angajații care lucrează de acasă vor primi toate actele la domiciliul personal. În acest moment, în Codul Muncii este stipulată obligativitatea încheierii contractului individual de muncă în formă scrisă, în imba română, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către salariat. Această obligație intră în sarcina angajatorului.

„Având în vedere nevoia de eficientizare și îmbunătățire continuă a relațiilor de muncă, precum și necesitatea simplificării procedurilor specifice activității de resurse umane, prin prezentul proiect de act normativ se propune reglementarea posibilității angajatorului de a utiliza semnătura electronică calificată la încheierea contractului individual de muncă/actului adițional la contract, iar contractele individuale de muncă și actele adiționale încheiate prin utilizarea semnăturii electronice calificate să fie arhivate de către angajator în arhive electronice care vor fi puse la dispoziția inspectorilor de muncă la solicitarea acestora”, se arată în nota de fundamentare a ordonanței.

Cum obții semnătura electronică

Pentru a încheia un contract fără să te vezi față în față cu cealaltă parte, ai nevoie de o semnătură electronică. Angajatul și angajatorul din mediul privat pot obține semnătura electronică calificată prin solicitare directă la furnizorul de servicii acreditat.

Pentru instituțiile și autoritățile publice și angajații acestora semnătura electronică calificată poate fi obținută prin Serviciul de Telecomunicații Speciale, în condițiile și termenele stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Potrivit proiectului de OUG, contractele individuale de muncă și actele adiționale încheiate prin utilizarea semnăturii electronice calificate se arhivează de către angajator în arhive electronice care vor fi puse la dispoziția organelor de control competente la solicitarea acestora.

Articolul continua dupa publicitate