Connect with us
Cine nu are nevoie de test pentru a intra în țară din zona galbenă

Sanatate

Cine nu are nevoie de test pentru a intra în țară din zona galbenă

Cine nu are nevoie de test pentru a intra în țară din zona galbenă. Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis, joi, cine sunt românii care nu vor face testul COVID pentru a reveni în țară. Din 12 februarie, cetățenii care vin din țările aflate în zona galbenă (lista mai jos) vor fi nevoiți să prezinte un test COVID-19 negativ făcut cu 72 de ore înainte de intrarea în țară.

Există și excepții pentru această regulă: copiii sub 3 ani, persoanele vaccinate și cei care s-au vindecat de COVID.

Pe lângă testul negativ prezentat la intrarea în țară, cetățenii sunt obligați să stea în carantină 14 zile, cu posibilitatea de a ieși din carantină după zece zile dacă în a opta zi efectuează un nou test PCR care este negativ.

Cei care au făcut vaccinul intră în țară fără test, doar cu un document

Cetățenii care au făcut vaccinul împotriva virusului SARS-CoV-2, inclusiv cea de a 2-a doză și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea rapelului nu mai fac testul COVID la venirea din țările din zona galbenă.

Dovada efectuării vaccinului, inclusiv data administrării celei de a 2-a doze, se realizează prin intermediul documentului emis de unitatea sanitară care l-a administrat, din România sau din afara țării, potrivit CNSU.

Listă țări zona galbenă 4 februarie 2021

Măsura intră în vigoare în 12 februarie. HOTĂRÂRE nr. 7 din 04.02.2021 a CNSU

Redăm integral textul hotărârii CNSU din 4 februarie 2021, conform stirioficiale.ro.

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se completează art. 2 din Hotărârea nr. 6 din 04.02.2021 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență cu 2 noi alineate, care vor avea următorul cuprins:

(4) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele categorii de persoane:

a) copii cu vârsta mai mică sau egală de 3 ani;

b) persoane care au efectuat vaccinul împotriva virusului SARS-CoV-2, inclusiv cea de a 2-a doză și pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la administrarea celei de a 2-a doză până la data contactului direct sau până la data intrării în România. Dovada efectuării vaccinului, inclusiv data administrării celei de a 2-a doze se realizează prin intermediul documentului emis de unitatea sanitară care l-a administrat, din România sau din afara țării;

c) persoanele care au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 90 de zile anterioare intrării în țară, fapt dovedit prin documente medicale sau prin verificarea bazei de date Corona-forms și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la intrarea în țară;

d) conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone;

e) conducătorii autovehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului;

f) conducătorii auto prevăzuți la lit. a) şi lit. b) care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în statul de rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu;

g) piloții de aeronave şi personalul navigant;

h) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi ai altor reprezentanţe diplomatice acreditate la București, posesori de paşapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum şi membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu, precum şi membrii familiilor acestora;

i) personalul navigant român, maritim şi fluvial care se repatriază prin orice mijloc de transport, care prezintă autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale“, al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;

j) personalul navigant maritim şi fluvial care efectuează schimbul de echipaj la bordul navelor aflate în porturile româneşti, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, dacă la intrarea în ţară, precum şi la îmbarcarea/debarcarea de pe navă prezintă autorităţilor competente „certificatul pentru lucrătorii din sectorul transporturilor internaţionale“, al cărui model este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 96 I din 24 martie 2020;

k) personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, cu condiţia asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internaţional şi a echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locaţia unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri;

l) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum şi cetăţenii români angajaţi ai operatorilor economici din ţările menţionate, care la intrarea în ţară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi.

(5) Măsurile prevăzute la alin. (1), (2) și (3) intră în vigoare începând cu data de 12.02.2021, ora 00.00.

Art.2 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.

Cristiana Aștefănoaiei este senior editor la huff.ro, până acum a mai fost prezentator TV la o televiziune locală din Galați, Redactor Șef la Revista Teo, Social Media Manager la conturile Air24 GATE SRL, precum STIRI24

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Sanatate

To Top