Unde se depune o declarație de inactivitate și ce trebuie să includă

02.11.2020
Unde se depune o declarație de inactivitate și ce trebuie să includă

O declarație de inactivitate se depune atunci când de către contribuabilii care nu au desfăşurat activitate de către contribuabilii care nu au desfăşurat activitate. Află unde se depune o astfel de declarație, ce trebuie să cuprindă, precum și ce condiții trebuie să îndeplinești.

Tot ce trebuie să știi despre o declarație de inactivitate

Toate persoanele juridice care nu au desfășurat activitate de la constituire până la finalul anului pot depune o declarație de inactivitate. Termenul pentru depunerea formularului este de 60 zile de la încheierea exercițiului financiar.

Potrivit art. 36 alin. (2) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, persoanele juridice care, de la constituire nu au desfășurat activitate, precum și subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, care de la constituire nu au desfășurat activitate, depun o declarație de inactivitate. Termenul este de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar.

Entitățile care nu au desfășurat activitate de la constituire până la sfârșitul exercițiului financiar de raportare nu întocmesc situații financiare anuale, urmând să depună în acest sens la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice o declarație pe propria răspundere a persoanei care are obligația gestionarii entității.

O societate fără activitate poate fi înscrisă într-un astfel de program pentru cel mult 3 ani de la data înregistrării menţiunii în registrul comerţului, potrivit prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul în care este înscrisă pentru o perioadă mai mică, termenul poate fi prelungit până la cel mult 3 ani.

O astfel de declarație se poate depune doar în format electronic, însoțit de o semnătură electronică, dar și în format fizic, alături de formatul electronic (un CD cu formularul electronic). Acestea se depun fie la registratura unităţilor ANAF sau la oficiile poştale, prin scrisori cu confirmare de primire, sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat.

Pentru ca această declarație de inactivitate să fie validă, trebuie să cuprindă:

Articolul continua dupa publicitate

– denumirea completă;
– adresa și numărul de telefon;
– numărul de înregistrare la registrul comerțului;
– codul unic de înregistrare;
– capitalul social.