Carența de vitamine poate fi cauza oboselii și a lipsei de somn

Ultimul update: vineri 5 ianuarie 2018 11:14 Data publicării: vineri 5 ianuarie 2018 11:14
Autor , în Stil

Ești mereu epuizat, fără energie și totuși nu reușești să adormi? Este posibil să ai un deficit de vitamine care poate produce simptome din care fac parte: insomnia, oboseala, lipsa de concentrare, tulburările de somn, stările de iritabilitate, de depresie, scăderea capacității de muncă, scăderea apetitului alimentar.

Lipsa de somn afectează tot mai mulți oameni pentru că apare și din cauza stresului și poate scădea randamentul unei persoane de a-și îndeplini sarcinile, de a se concentra, de a ține minte tot ceea ce și-a propus, de a funcționa normal pe tot parcursul zilei.

Unii oameni fac cam tot ce se poate pentru a avea o cameră de dormit frumos mobilată, cu un pat mare, cu o saltea confortabilă și o lenjerie de pat de calitate. Unii își cumpără chiar și o saltea din spumă (care este antimicrobiană și hipoalergenică, care are capacitatea de a susține coloana vertebrală în poziția corectă și de a permite mișcarea naturală a corpului în timpul somnului) și de asemenea optează pentru lenjeria de pat din bumbac care este cea mai bună pentru un somn sănătos și liniștit.

Totuși cauza incapacității lor de a avea un somn odihnitor este alta, specialiștii spun despre carența de vitamine și anumite minerale.

Vitamina B6 este importantă pentru sistemul nervos, are legătură și cu somnul, pentru că are rol în transformarea unei cantități de triptofan în niacină. Dacă apare o carență de vitamina B6 în organism este posibil ca acest lucru să ducă și la un deficit de niacină, la probleme digestive, oboseală, tulburări neurologice, insomnie sau la tulburări de somn.

Una dintre cele mai complexe vitamine este B12. Aceasta este importantă pentru organism pentru că intervine în dezvoltarea, protejarea sistemului nervos, scade riscul de tulburări neurologice la bătrânețe, de a dezvolta boala Parkinson, scleroza în plăci și alte suferințe neurologice.

De asemenea, această vitamină previne insomnia, anemia, ajută la realizarea normală a digestiei, la utilizarea fierului și a formării globulelor roșii alături de acidul folic. Această vitamină este bine să fie administrată injectabil deoarece sub formă de pastile se absoarbe mai greu.

Deficitul de vitamina B12 poate apărea frecvent la oameni și poate cauza insomnie, dureri de cap, oboseală cronică, migrene, țiuit în urechi și alte tulburări. Prin suplimentarea vitaminei B12 somnul va deveni mai liniștit, mai sănătos și odihnitor.

Vitamina D este importantă pentru a dormi bine. Cercetătorii spun că mulți oameni pot avea probleme cu somnul din cauza unui deficit de vitamina D în organism. În urma studiilor făcute s-a găsit o legătură între nivelul scăzut de vitamina D și somnolență.

În concluzie pentru a dormi bine oamenii trebuie să facă plimbări în aer liber, să se bucure de soare pentru că astfel în piele este sintetizată vitamina D. În sezonul rece pentru a-și acoperi deficitul de acest nutrient pot lua suplimente de vitamina D.

Carența de acid folic poate fi o cauză a tulburărilor de somn, a stărilor de anxietate, epuizare, oboseală și depresie. Specialiștii consideră importantă includerea acestei vitamine în dietă pentru a avea un somn odihnitor și sănătos și pentru a scăpa de stres și de anxietate.

Mare atenție cu excesul de vitamina A. Despre aceasta s-a spus că în cantitate prea mare poate da dureri de cap, somnolență, slăbiciune, moleșeală și lene.

Fierul este și el foarte important pentru organism, pentru a avea un somn liniștit. Specialiștii spun despre fier că ajută în tratamentul sindromului de picioare neliniștite și deci este o soluție pentru aceste persoane de a nu avea probleme cu somnul.

După cum se știe acest sindrom poate produce tulburări de somn, oboseală, epuizare și incapacitate de concentrare în timpul zilei datorită lipsei de somn și a stărilor de somnolență.

De asemenea, cercetătorii au asociat problemele de somn cu deficitul de fier din organism.

Magneziul poate ajuta în cazuri de insomnie, în producția de melatonină – hormonul din creier care normalizează somnul. Deficitul de magneziu este o cauză a apariției insomniei, a stărilor de iritabilitate, a crizelor nervoase și a digestiei proaste.

Cu ajutorul fructelor și legumelor bogate în minerale și vitamine putem avea un organism mai sănătos, un sistem imunitar mai puternic, iar în plus acești nutrienți ne vor ajuta și să ne odihnim mai bine.

Sursa: Huff.ro