Externe
MAE face precizări despre românii aflați în Grecia, depistați cu COVID-19
MAE face precizări cu privire la românii aflați în Grecia, infectați cu COVID-19. Vorbim despre români care au fost diagnosticați cu noul coronavirus în urma testului efectuat în Republica Elenă.
MAE face precizări despre românii aflați în Grecia
Cu privire la situația românului aflat în Salonic și care fusese confirmat cu COVID-19, MAE precizează că acesta a fost supus unui nou test, rezultatul retestării fiind pozitiv.
Astfel, bărbatul va rămâne în carantină pentru o perioadă de 14 zile. De asemenea, un alt român care locuia cu persoana în cauză a fost testat la rândul său și confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19. Și el a fost plasat în carantină pentru 14 zile.
Ieri, Ambasada României la Atena a fost notificată de către autoritățile elene cu privire la un nou caz. Un bărbat din Insula Corfu a fost confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testului efectuat la intrarea pe teritoriul Republicii Elene.
El a fost transferat în unitatea hotelieră în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei, tot cetățean român.
Cum se intră pe teritoriul Republicii Elene
Începând cu data de 15 iulie, ora 00.01, pe lângă formularul electronic, respectiv codul QR, cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19. Testul trebuie să fie prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei.
Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective.
Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena – 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088.
Apelurile vor fi redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență.