Educatie
Cum primesc note copiii în timpul orelor online
Cum sunt notați copiii în timpul orelor online. Este o chestiune la care poate mulți dintre noi s-au gândit, având în vedere că acest sistem, cu școala online, nu a mai fost implementat în învățământul românesc de stat. Prima săptămână de școală a trecut deja. A fost o săptămână nouă, altfel, inedită, cu temeri, emoții, și reguli pentru toți cei implicați în procesul didactic. Mai ales pentru școlile care funcționează în scenariul mixt – cu ore în clasă și ore online, de acasă, provocările au fost mari.
Note în timpul orelor online
Cum se dau notele în timpul orelor online este una dintre întrebările pe care elevii, dar și profesorii și le-au pus când a apărut necesitatea desfășurării orelor de acasă. Este o întrebare pertinentă, întrucât școala de acasă, online, nu poate fi comparată cu școala în colectiv, într-o sală de clasă, cu colegi și profesor la catedră.
Ei bine, se pare că în acest caz, nu este nicio diferență dintre notarea în clasă și cea online. În esență regulile sunt aceleași ca și pentru notarea elevilor atunci când sunt în clasă. Se folosesc aceleași tehnici de evaluare ca cele utilizate, în mod obișnuit, în timpul activității didactice.
„În cadrul activităților de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului, progresul educațional al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note/calificative, în conformitate cu legislația în vigoare, utilizând instrumente specifice de evaluare”, prevede Ordinul Ministerului Educației nr. 5545/2020 (care se aplică din 11 septembrie).
În timpul orelor online, cadrele didactice sunt obligate să găsească modalități de elaborare a instrumentelor de evaluare care se pot aplica prin intermediul internetului și care pot înregistra progresul școlarilor.
Mai mult, în ordinul mai sus amintit, este menționat și că se încearcă crearea unui cadru în care părinții să fie implicați în stabilirea modalității de evaluare a elevilor.
De asemenea, profesorii trebuie să țină cont de limitele de efort ale elevilor, și să nu-i supraîncarce cu teme și cerințe.