Connect with us
Consiliul Concurenței a lansat Monitorul Prețurilor. Pe noua platformă, românii pot compara prețurile produselor de bază comercializate de marii retaileri.

Știri

Monitorul prețurilor, lansat de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței a lansat joi, 24 noiembrie, platforma „Monitorul prețurilor”. De astăzi, românii pot verifica pe site prețurile produselor de bază comercializate de cei mai mari retaileri din industria alimentară. Din proiect fac parte magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny Market şi Profi.

„Monitorul prețurilor” va cuprinde 128 de produse din 64 de categorii și se desfășoară doar în București. Datele sunt raportate la 303 unități din capitală și județul Ilfov.

“Scopul acestui instrument este ca, în loc să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, să faci acest lucru de la birou. Este un avantaj pentru consumatori. Acest lucru va genera o concurenţă mai mare între retaileri”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, potrivit news.ro.

„Monitorul prețurilor” cuprinde 128 de produse din 64 de categorii

Lipsa francezilor de la Auchan se datorează unor probleme de conectivitate a bazei lor de date cu cea a platformei. Lanțul Metro nu a intrat în acest proiect pentru că este un concept diferit, în timp ce Cora a refuzat să participe.

Citește și Consiliul Concurenţei a amendat cu 6,3 milioane euro 41 de distribuitori de uşi şi de centrale termice

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe www.monitorulpreturilor.ro și să selecteze zona. Clientul poate alege și forma de comeţ preferată: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry.

Pentru a face comparație între prețuri, clientul trebuie să pună în coș minim cinci produse. Platforma va afișa două clasamente: coșul cu cele mai iefine produse și coșul cel mai bine vândut, doar cu produse brand. Mega Image şi Selgros vor afişa doar prețurile per coș cu produse.

Lansarea platformei a fost amânată cu un an fața de estimările inițiale, datorită reticenței marilor lanțuri de magazine. Reprezentanții acestora au susținut că  imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri în mod eronat. Retailerii au obiectat și că prețurile unor produse pot fi modificate zilnic sau pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraș la altul.

Peste un an se va face o evaluare şi, în funcţie de rezultate, proiectul va fi extins la nivelul întregii ţări. Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Știri

To Top