Social
O măsură de protecție privind călătoria cu taxiul a stârnit controverse
Odată cu ridicarea stării de urgență și instaurarea stării de alertă, mai multe restricții au fost înlăturate, în timp ce altele au fost impuse. Astfel, în ceea ce privește mijloacele de transport, acestea prevăd niște reguli bine stabilite, precum purtarea măștilor de protecție, păstrarea distanței sociale sau evitarea aglomerației. Și călătoria cu taxiul prevede măsuri de protecție clasice, dar și ceva controversat, de care șoferii și patronii se declară complet nemulțumiți și nu o înțeleg.
O măsură de protecție privind călătoria cu taxiul a stârnit controverse
La două luni de la declararea pandemiei, autoritățile au decis că taxiul are nevoie de panouri despărțitoare, care să reducă riscul răspândirii noului coronavirus. Această măsură este obligatorie și unii șoferi deja s-au adaptat.
Patronii firmelor de taximetrie sunt complet nemulțumiți de această decizie. Panourile nu sunt omologate, ceea ce îi afectează când vine vorba de ITP-ul efectuat de două ori pe an. Astfel, ele vor fi înlăturate de fiecare dată.
„După cum ştiţi la taxiuri avem ITP la 6 luni. Ne-am trezit că nu sunt omologate, trebuie omologate. Nu avem legislaţie ca să putem monta aceste lucruri pe maşini. Noi când mergem să facem ITP-ul, trebuie să le demontăm.”, spune Mihai Ghişe, patronul unei firme de taximetrie.
De altfel, patronii susțin că această măsură nu asigură protecție 100%, având în vedere că există și clienți care plătesc cash, ce pot transmite virusul. În plus, ei cred că măsura a fost impusă prea târziu, când pandemia nu mai atacă la fel de mult. Ei mărturisesc că până acum nu au purtat nici măcar măști și mănuși.
În plus, 90% dintre taximetre au climatizare doar în faţă, ceea ce înseamnă că pasagerii vor îndura temperaturi insuportabile. În funcţie de modelul maşinii, noile paravane costă în jur de 200 de lei. Costurile legate de montarea separatoarelor vor fi suportate de către patronii firmelor.