Cine este, de fapt, dispecerul care a umilit doi părinți. Se comportă urât cu toți oamenii din jurul ei

17.02.2021
Cine este, de fapt, dispecerul care a umilit doi părinți. Se comportă urât cu toți oamenii din jurul ei

Un mare scandal a izbucnit, de când s-a aflat că un dispecer a umilit doi părinți care cereau disperați ajutor pentru fiica lor, care urina sânge. Femeia de la dispecerat nu a vrut să trimită o ambulanță la micuță, iar acum, când a pus mâna pe probele audio, tatăl fetiței a decis să facă dreptate și să arate tuturor în ce condiții sunt tratați românii care au bevoie de ajutor de la specialiști.

Dispecerul, atitudine sfidătoare cu pacienții și colegii

Tatăl fetiței este dispus să meargă până în pânzele albe pentru a face dreptate. În timp ce el era speriat și nu știa ce să facă cu cea mică, care urinase cu sânge, dispecerul îl ignora, refuza să trimită la domiciliul lui o ambulanță pentru a vedea care este situația și îi reproșa că nu a fost capabil să-și îngrijească fiica așa cum ar fi trebuit, lucru extrem de dureros pentru un părinte.

Atitudinea angajatei este de condamnat, însă colegii ei spun că nu este nimic nou. Secretarul general al Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România (FNSAR), Rareş Ghilea, care este chiar angajat al Serviciului de Ambulanţă din Cluj, a declarat că tonul femeii este unul inacceptabil, însă nu îi uimește pe cei care o cunosc, pentru că doamna repectivă are același comportament atât cu pacienții, cât și cu familia ei, dar și cu colegii.

Sindicalistul pune această atitudine pe lipsa unei bune pregătiri, având în vedere că cei angajați în acest domeniu au la bază un curs de numai șase săptămâni, despre care se spune că îi pregătește pentru o funcție atât de importantă, care implică o mare responsabilitate.

„Nu există o şcoală de operatori de Ambulanţă-112. Se face numai un curs de scurtă durată. În final, oamenii învaţă ulterior unul de la altul când intră în pâine. Nu există nici un ghid de bune practici pentru acest tip de lucrători. Sigur, există un regulament de ordine interioară, dar cam atât. Tonul operatorului nu a fost unul normal, este unul de condamnat. Dar trebuie să spun că operatoarea în cauză vorbeşte cu toată lumea mai strigat, aproape ţipat. Dar cu toată lumea, cu pacienţii, cu familia şi chiar şi cu noi, colegii ei”, a precizat sindicalistul.

Arafat a cerut o anchetă disciplinară

Raed Arafat acuză dispecerul de un comportament inacceptabil și crede că nu a gestionat deloc corect situația, având în vedere că ar fi putut avea o altă atitudine și ar fi putut să ajute. Chiar dacă nu era o urgență, putea trimite la domiciliul micuței o echipă, care să o consulte și să pună un diagnostic.

În acest caz,  șeful DSU a solicitat o anchetă disciplinară, pentru a stabili care a fost, mai exact, situația. Arafat a declarat că, în mod cert, nu se poate spune că femeia a procedat corect.

„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie. Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a spus Arafat.