Connect with us
Scenariul roșu în școli. Cum primesc note elevii care învață de acasă

Educatie

Scenariul roșu în școli. Cum primesc note elevii care învață de acasă

Scenariul roșu în școli. Elevii și profesorii au avut un an greu și se pare că asta nu se va schimba prea curând. Școlile din localitățile cu multe cazuri de coronavirus, sunt închise, iar copiii învață de acasă, într-un sistem complet nou pentru ei, dar și pentru dascăli. În acest context, marea provocare pentru profesori este să organizeze orele astfel încât să păstreze structura școlară și să și noteze elevii.

Scenariul roșu în școli

Școlile din București au intrat în scenariul roșu, iar, de azi, 20 octombrie 2020, elevii învață de acasă. Ei au mai experimentat acest sistem la finalul anului școlar trecut. Din nefericire, numărul mare de cazuri de infectare cu noul virus a făcut ca autoritățile să ia măsura închiderii școlilor, până când cifrele vor mai scădea. Astfel, elevii învață de acasă, din fața monitoarelor de laptop, sau a tabletelor.

Nu este ușor, dar asta este situația. Greul cade și pe profesori care trebuie să-i evalueze și să-i noteze pe elevi, deși orele se desfășoară de la distanță.

Un profesor de informatică de la un liceu din București a vorbit, la Digi 24, despre modalitatea în care se vor desfășura orele online. El a spus că până acum, notarea s-a făcut ușor, pentru că elevii, în mare parte, au fost prezenți fizic în sălile de cursuri.

De acum înainte, însă, copiii vor completa formulare online, vor da răspunsuri în căsuțe, și totul se va desfășura prin intermediul documentelor online, editabile.

„Cei mai mulți copii au fost la școală, primele note au fost puse. Acum, copiii vor completa formulare online, vor putea să dea răspunsuri în căsuțe, acestea vor fi colectate tot online și corectate de profesori, există soluții în special în varianta documentelor online care pot fi completate”, a spus Robert Eckstein.

Totul pare simplu, însă întrebarea care apare este, cum va ști profesorul că elevul rezolvă singur cerințele și nu este ajutat de către cineva, sau nu se inspiră din manuale.

Același profesor spune că o soluție ar fi sistemul întrebare – răspuns direct, sau camera web îndreptată spre elev.

„Trebuie să știi să pui întrebări personalizate, să dai sarcini diferite copiilor, să îți dai seama dacă copilul răspunde spontan. Dacă are o întârziere, probabil că el consultă diverse materiale”, a mai spus profesorul.

 

Emanuela Ursu - Pasionată de știri și de noutăți din orice domeniu de activitate, lucrez în presa scrisă din anul 2015, din timpul studiilor de master. Absolventă a Facultății de Comunicare și Relații cu Publicul, am fost, de-a lungul timpului, reporter de teren, redactor și editor pentru mai multe publicații.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Educatie

To Top